finger

ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΕΣΜΟΙ ΣΧΟΛΙΩΝ ΤΟΥ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

ΟΡΙΣΜΟΣ Νο 1
Τα βαθμολογικά αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων δεν αντικατοπτρίζουν το γνωστικό υπόβαθρο των υποψηφίων, διότι είναι ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ και όχι εξετάσεις γνώσεων όπως οι απολυτήριες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στη δεκαετία του 70 που θεωρείται σπουδαία από τους νυν εξηντάρηδες τα θέματα σε σχέση με τα σημερινά ήταν αφελώς παιδικά! Η δυσκολία των θεμάτων αναπροσαρμόζεται στο εκάστοτε επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, εντός της συνήθους βαθμολογικής κλίμακας. Έτσι για παράδειγμα, αν όλα τα θέματα των μαθηματικών είναι δύσκολα, τότε υπάρχει η τάση για μαζικές πτώσεις μορίων. Αν πάλι τα μισά είναι εύκολα και τα άλλα μισά είναι δύσκολα, τότε υπάρχει τάση βαθμολογικής συσσώρευσης στη μέση της κλίμακας. Το ιδανικό της γραμμικής αναλογικής επίτευξης δυσκολίας θεμάτων σπανίως επιτυγχάνεται. Όταν σπανίως επιτυγχάνεται, τότε οι βαθμοί διασπείρονται ομοιόμορφα κατά μήκος της βαθμολογικής κλίμακας.

ΟΡΙΣΜΟΣ Νο 2
Οι μαθητές δεν έγιναν ξαφνικά μπουμπούνες μέσα σε ένα χρόνο. Οι καθηγητές δεν χάλασαν ξαφνικά.
Έτσι κι αλλιώς η ύλη στα θετικά τουλάχιστον μαθήματα είναι παρόμοια με των πρωτοετών ξένων πανεπιστημίων.

ΟΡΙΣΜΟΣ Νο 3
ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ που λέει ότι ναι μεν έχουν προοπτικές μεταπτυχιακών οι μαθηματικοί αλλά δεν παύει να τρομάζει η δραματική ανεργία των εκπαιδευτικών κάθε ειδικότητας. Εξαίρεση αποτελούν οι χημικοί οι οποίοι μια χαρά αποκαθίστανται στις όποιες μη εκπαιδευτικές θέσεις. Οι φροντιστές γνωρίζουν καλώς ότι τα τμήματα χημείας έχουν σταθερή βαθμολογική αξία και δυσεύρετο πλέον εκπαιδευτικό προσωπικό για τα φροντιστήρια. Ανάλογα, αντί για Μαθηματικό τμήμα στην επαρχία με 2ο πεδίο, είναι προτιμητέο Οικονομικό τμήμα 4ου πεδίου και μάλιστα σε μεγάλο αστικό κέντρο.

ΟΡΙΣΜΟΣ Νο 4
Κάθε παραγωγικό κράτος οφείλει να ενθαρρύνει σπουδές με αντίκρισμα στην παραγωγική διαδικασία. Ο πλούτος του κράτους σχετίζεται με παραγωγικές διαδικασίες. Το κράτος παρέχει τη δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση προκειμένου να αναπτύσσεται και όχι για να δημιουργεί αποδέκτες επιδομάτων ανεργίας. Οφείλει να εποπτεύει τη σύζευξη σπουδών και αγοράς εργασίας. Δεν φτάνει να δίνει όλες τις δουλειές του στο ΕΜΠ για να θεωρούμε έτσι το Μετσόβιο αυτοχρηματοδοτούμενο.

ΟΡΙΣΜΟΣ Νο 5
Αν μπει βάση εισαγωγής τότε ευνοήτως θα κλείσουν τα μισά περιφερειακά ιδρύματα. Αν μπει βάση σε συγκεκριμένο μάθημα, ομοίως θα κλείσει το ένα τρίτο των περιφερειακών ιδρυμάτων. Οι μέχρι πρότινος συντελεστές βαρύτητας ανά πεδίο είναι σαφέστατα η σοφότερη λύση. Η άποψη «Ας κλείσουν» είναι μάλλον ανώριμη και αφελής. Η σοφότερη άποψη είναι να συνεχιστεί με μελέτη το σχέδιο ‘’Αθηνά’’.

ΟΡΙΣΜΟΣ Νο 6
ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΕΝΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΚΑΒΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΟΡΓΩΝΟΥΝ ΣΠΑΡΤΟΧΩΡΑΦΑ.
Ένα caterpillar σκάβει αύλακα αστικής αποχέτευσης οδοποιίας μήκους 1Km μέσα σε μία εβδομάδα ενώ θα χρειάζονταν 20 εργάτες για ένα μήνα και βάλε.
Ένα Johndeer χρειάζεται 1 ώρα το πολύ να οργώσει ένα στρέμμα εκεί που θα χρειάζονταν 10 εργάτες για μιά εβδομάδα.
Αντιστρόφως, απαιτούνται 5 skilled developers για 3 μήνες να αναπτύξουν λογισμικό για οικονομικό οργανισμό εκεί που δεν υπήρχε τίποτα.

ΕΣΜΟΣ Νο 1
Είναι πολύ εύκολο το να κατακρίνεις. Είναι λυτρωτικό για όλα τα δεινά που έχεις υποστεί. Η πιο εύκολη ψυχοθεραπεία είναι η κατάκριση. Όλα τα επικοινωνιακά μέσα βρίθουν από κατάκριση. Η σωστή έκφραση δεν είναι ότι όλοι έχουν άποψη αλλά ότι όλοι έχουν κατάκριση. Και ο γράφων μετά βίας συγκρατεί την τάση για κατάκριση. Κατά βάση η παράγραφος αυτή είναι μία συγκαλυμμένη κατάκριση!

ΕΣΜΟΣ Νο 2
Δεν φταίνε ποτέ οι τελευταίοι κρίκοι μιας αλυσίδας. Δεν φταίνε οι μαθητές. Δεν φταίνε οι καθηγητές της μέσης και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν φταίνε οι φροντιστές. Δεν φταίνε οι γονείς.
ΜΑ ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ;

About the Author
Κώστας Παπαγιαννούλης


Φυσικός, Εκπαιδευτικός αναλυτής